Biography

The magic of photography captured me in the year 2014 when I held my first proper camera in my hands. The enchantment ignited by the act of capturing moments led me to make the decision in 2015 to pursue a photography apprenticeship with a focus on advertising photography at FH St. Pölten in Lower Austria.

 

 

After two intense years of training, I proudly showcased my works in an exhibition at the Rathaus St. Pölten. This experience marked not only a personal milestone but also the beginning of a captivating journey into the world of photography.

 

 

Subsequently, I had the opportunity to demonstrate my skills through diverse commissioned works for reputable companies. Each of these challenges was not only a chance to deepen my abilities but also a step towards professionalism.

 

 

Despite my passion for photography, I pursue a career primarily in the Information Technology Department of the Office of the Lower Austrian Regional Government. Here, I joyfully intertwine the world of technology with my creative instincts.

 

 

The combination of my professional commitment and passion for photography forms a unique symbiosis for me. It is inspiring to witness how technology and creativity can seamlessly coexist, and I look forward to continuing this fascinating journey. Because in every picture, in every moment, lies the potential to tell a story and evoke emotions – an art that I nurture with enthusiasm and dedication.

Biografie

Die Magie der Fotografie hat mich im Jahr 2014 ergriffen, als ich meine erste richtige Kamera in den Händen hielt. Der Zauber, den das Fotografieren in mir entfachte, ließ mich im Jahr 2015 die Entscheidung treffen, eine Ausbildung zum Fotografen mit Schwerpunkt Werbefotografie an der FH St. Pölten in Niederösterreich zu beginnen.

 

Nach zwei intensiven Jahren der Ausbildung konnte ich stolz meine Werke im Rahmen einer Ausstellung im Rathaus St. Pölten präsentieren. Diese Erfahrung war für mich nicht nur ein persönlicher Meilenstein, sondern auch der Beginn einer faszinierenden Reise in die Welt der Fotografie.

 

In der Folge hatte ich die Gelegenheit, mein Können durch vielfältige Auftragsarbeiten namhafter Firmen unter Beweis zu stellen. Jede dieser Herausforderungen war nicht nur eine Möglichkeit, meine Fähigkeiten zu vertiefen, sondern auch ein Schritt in Richtung Professionalität.

 

Trotz meiner Leidenschaft für die Fotografie verfolge ich hauptberuflich eine Karriere in der Informationstechnik-Abteilung des Amts der Niederösterreichischen Landesregierung. Hier verbinde ich mit großer Freude die Welt der Technik mit meiner kreativen Ader.

 

Die Kombination aus meinem beruflichen Engagement und meiner Leidenschaft für die Fotografie bildet für mich eine einzigartige Symbiose. Es ist inspirierend zu erleben, wie Technologie und Kreativität Hand in Hand gehen können, und ich freue mich darauf, diese faszinierende Reise weiter fortzusetzen. Denn in jedem Bild, in jedem Moment, steckt die Möglichkeit, eine Geschichte zu erzählen und Emotionen zu wecken – eine Kunst, die ich mit Begeisterung und Hingabe pflege.